MUHTASAR İLMİHAL

76 Bu husus; yara ve sargı üzerine meshin câiz olduğu gibidir. Yaranın üzerindeki sargının altını yıkamak mec- buriyeti olmadığı gibi, diş için de hüküm aynıdır. Diş Doldurtma Mes’elesi Dişinin birazı çürümüş veya kırılmış olan kimsenin dişini doldurtması veya kaplatması câizdir. Ancak, zarûretsiz, süs için câiz değildir. Hanefî mezhebi müctehidlerinden İmam Muham- med’e (rah.) göre sallanan dişleri altın tel ile bağlat­ mak, düşen ve çıkarılan diş yerine altın diş takmak câizdir. İmâm-ı Âzam Ebû Hanîfe’ye (rah.) göre ise altın ile kaplatmak câiz değil, gümüş ile câizdir. İmam Ebû Yusuf (rah.) da (bir rivâyette) İmam Muhammed (rah.) gibi buyurmuştur. Altın ile kaplamada İmam Muhammed’in ictihadiyle amel edilebilir. Âlimler İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed’in ictihadı üzerine fetvâ vermişlerdir. Ayrıca Osmanlı ulemasından, Şeyhulislam Ur- yânîzâde, diş doldurmak için fetvâ vermiştir. İslâm dininde, kolaylık yapacağız diye, şerîatin cevâz vermediği bir şeye câizdir denilemez. Fakat câiz olan bir mesele için de, câiz değildir deyip zorluk çıkarılamaz.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY0MzU=